Sunday, October 12, 2014

Bønnesvar

Bogtur til Dodoma - Singida - Igunga

Jeg sidder nu her efter endnu en dags bogsalg på bogtur her i Tanzania. Denne gang gik turen til Dodoma - Singida - Igunga. I Singida havde vi svært ved at finde en holdeplads den anden dag, så jeg skrev et oplæg på Facebook hvor jeg bad om forbøn, bare to timer senere stod vi midt i markedet og solgte på 3 eller 4 timer for en million, hvilket normalt er hvad vi sælger for på en go dag. Tak for hjælpen derhjemme, men mest af alt tak Gud fordi han er der når vi spørger om hjælp.

I går har ikke bare været en almindelig dag på bogtur, jeg fik lov at opleve bønnesvar lige foran næsen af mig, igen. Sidste gang jeg skrev et blogindlæg var jeg lidt fustreret, fordi vi ikke solgte andet end bibler.

I går fik jeg lov at møde en fyr der virkelig gerne vil lære mere om hvad det var han troede på og derfor også hvem Jesus var. Han tænkte ikke på hvordan andre så på ham, nej tværtimod. Efter at jeg og min kollega, evangelisten Haeyli havde snakket med ham i over en time (mest Haely, så go er jeg heller ikke til kiswahili endnu), det endte med at han købte 10 bøger. Ud af de 10 bøger var der kun 1 bibel resten var bøger til oplæringen, eller hjælp til at forstå biblen. For ham var prisen og udseende af bøgerne ikke det vigtigste, men derimod indholdet af bøgerne. Derfor var det godt Haeyli var der, for han ved rent faktisk, hvad mange af bøgerne handler om, mens jeg kun forstå ord hist og her i det teologiske sprog på kiswahili.

Herefter går turen ellers hjem af igen i morgen en by af gangen, hvor vi så gerne skulle ramme Iringa på Torsdag engang.

Jeg vil slutte af med et bibelvers, som jeg blev mindet om den anden dag, og nogle bedemmer.

Mig er givet al magt i himlen og på jorden. Gå derfor hen og gøre alle folkeslagene til mine disciple. Matt 28. 18 - 19.

I lyset i dette ord giver mit arbejde rigtig god mening.

Bedemmer:


Resten af denne bogtur, at det må gå som planlagt og uden nogle uheld. At vi må få solgt nogle bøger til mennesker der har brug for det.

At jeg må forstå sproget bedre, så jeg har mulighed for at snakke lidt med om hvad alle de gode bøger handler om, og derved sælge nogle af dem istedetfor bare endnu en bibel.

Min tur til Kapili om halvanden uge, hvor jeg skal besøge nogle danske BDM volontører i nogle dage.

Mine venner i Iringa, at jeg må lærer dem jeg har bedre at kende og få flere hvis muligt.

Guds fred

No comments:

Post a Comment